مقالات کربن استیل

مقالات کربن استیل

مقالات کربن استیل

شرح لوله استیل 316

لوله استیل ضد زنگ 316L نوعی فولاد گرد توخالی است در اینجا بیشتر بخوانید که عمدتاً در خطوط لوله حمل و نقل صنعتی مانند نفت، صنایع شیمیایی، درمان پزشکی، مواد غذایی، صنایع سبک، ابزار مکانیکی و غیره و همچنین اجزای ساختاری مکانیکی استفاده می شود. علاوه بر این، هنگامی که مقاومت خمشی و پیچشی یکسان است، وزن سبک تر است، بنابراین در ساخت قطعات مکانیکی و سازه های مهندسی نیز به طور گسترده ای استفاده می شود. همچنین معمولاً برای تولید انواع سلاح های معمولی، بشکه ها، پوسته ها و غیره استفاده می شود.

 شرح لوله استیل 316

استیل ضد زنگ 1.316L دارای حداکثر محتوای کربن 0.03 است و می تواند در کاربردهایی که نمی توان آنیل پس از جوشکاری انجام داد و در جایی که حداکثر مقاومت در برابر خوردگی مورد نیاز است استفاده کرد.

استیل ضد زنگ 2.316 و 317 (به خواص استیل ضد زنگ 317 در زیر مراجعه کنید) فولادهای ضد زنگ حاوی مولیبدن هستند.

3. محتوای مولیبدن استیل ضد زنگ 317 کمی بیشتر از استیل ضد زنگ 316 است. با توجه به مولیبدن موجود در استیل، عملکرد کلی ای استیل بهتر از استیل ضد زنگ 310 و 304 است. در شرایط دمای بالا، زمانی که غلظت اسید سولفوریک کمتر از 15 درصد و بالاتر از 85 درصد است، استیل ضد زنگ 316 طیف وسیعی از کاربردها را دارد.

استیل ضد زنگ 4.316 نیز عملکرد خوبی در برابر فرسایش کلرید دارد، بنابراین معمولاً در محیط های دریایی استفاده می شود.

5. مقاومت در برابر خوردگی

6. مقاومت در برابر خوردگی بهتر از استیل ضد زنگ 304 است و در فرآیند تولید خمیر و کاغذ مقاومت به خوردگی خوبی دارد.

7. واستیل ضد زنگ 316 همچنین در برابر فرسایش توسط جوهای دریایی و صنعتی تهاجمی مقاوم است. مقاومت حرارتی در استفاده متناوب زیر 1600 درجه و استفاده مداوم زیر 1700 درجه، فولاد ضد زنگ 316 مقاومت اکسیداسیون خوبی دارد.

8. در محدوده 800-1575 درجه، بهتر است از استیل ضد زنگ 316 به طور مداوم استفاده نکنید، اما زمانی که استیل ضد زنگ 316 به طور مداوم در خارج از این محدوده دمایی استفاده می شود، استیل ضد زنگ مقاومت حرارتی خوبی دارد.

9. مقاومت در برابر بارش کاربید استیل ضد زنگ 316L بهتر از استیل ضد زنگ 316 است و می توان از محدوده دمایی فوق استفاده کرد.


حرارت درمانی

10. در محدوده دمایی 1850-2050 درجه آنیل می شود، سپس به سرعت آنیل می شود و سپس به سرعت سرد می شود.

استیل ضد زنگ 11.316 را نمی توان با گرم شدن بیش از حد سخت کرد

12.جوشکاری

استیل ضد زنگ 13.316 عملکرد جوش خوبی دارد. برای جوشکاری می توان از تمام روش های استاندارد جوشکاری استفاده کرد. با توجه به کاربرد می توان از میله ها یا الکترودهای پر کننده استیل ضد زنگ 316 Cb، 316L یا 309Cb برای جوشکاری استفاده کرد. برای به دست آوردن بهترین مقاومت در برابر خوردگی، بخش جوشی فولاد ضد زنگ 316 باید پس از جوشکاری آنیل شود. در صورت استفاده از استیل ضد زنگ 316 لیتری، نیازی به آنیلینگ پس از جوش نیست

14 کاربردهای معمولی تجهیزات خمیر و کاغذ مبدل های حرارتی، تجهیزات رنگرزی، تجهیزات پردازش فیلم، خطوط لوله، مواد بیرونی ساختمان ها در مناطق ساحلی

  استفاده معمولی

بیشتر الزامات استفاده، حفظ ظاهر اصلی ساختمان برای مدت طولانی است. هنگام تعیین نوع استیل ضد زنگ برای انتخاب، ملاحظات اصلی استانداردهای زیبایی شناسی مورد نیاز، خورندگی فضای محلی و سیستم تمیز کردن مورد استفاده است.


با این حال، برنامه های کاربردی دیگر به طور فزاینده ای تنها به دنبال یکپارچگی ساختاری یا عدم نفوذ آب هستند. به عنوان مثال سقف و دیوارهای جانبی ساختمان های صنعتی. در این کاربردها، هزینه ساخت مالک ممکن است مهمتر از زیبایی شناسی باشد و سطح آن چندان تمیز نباشد.

استیل ضد زنگ 430 به خوبی در محیط های داخلی خشک کار می کند. با این حال، برای حفظ ظاهر آن در فضای باز در مناطق روستایی و شهری، تمیز کردن مکرر مورد نیاز است. در مناطق صنعتی و ساحلی به شدت آلوده، سطح می تواند بسیار کثیف و حتی زنگ زده باشد. با این حال، برای جلوه زیبایی در یک محیط بیرونی، استیل ضد زنگ حاوی نیکل مورد نیاز است. بنابراین، فولاد ضد زنگ 304 به طور گسترده در دیوارهای پرده، دیوارهای جانبی، سقف ها و سایر اهداف ساخت و ساز استفاده می شود، اما در اتمسفرهای صنعتی یا دریایی به شدت خورنده، استیل ضد زنگ 316 ترجیح داده می شود.

مزایای استفاده از استیل ضد زنگ در کاربردهای سازه ای به خوبی شناخته شده است. استیل های ضد زنگ 304 و 316 در چندین دستورالعمل طراحی گنجانده شده اند. از آنجایی که فولاد ضد زنگ دوپلکس 2205 ترکیبی از مقاومت خوب در برابر خوردگی جوی با مقاومت کششی و کشسانی بالا است، این فولاد همچنین در دستورالعمل های اروپایی گنجانده شده است.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۲:۱۵:۱۶ | نویسنده : نازنین قهری | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By nasrblog.ir:.